Anglia w latach 1337-1361. Brzemienne w skutki wydarzenia, które nastąpiły w średniowiecznej Anglii wpłynęły na życie mieszkańców Kingsbridge. To właśnie tutaj, około 200 lat temu przeor Phillip zrealizował swoje marzenie i zbudował „Filary Ziemi” – najpiękniejszą katedrę w kraju.

Jako rolnicy, handlarze wełną i budowniczowie, gracze walczą o dobrobyt i prestiż. Często spotykają na swej drodze potomków sławnych bohaterów „Filarów Ziemi”. Rzuceni między interesy przeora i kupców miejskich muszą przede wszystkim dostosować się do burzliwych wydarzeń. Za udział w różnych projektach budowlanych, jak i za pobożne i lojalne życie zostaną wynagrodzeni punktami zwycięstwa. Gracze, którzy po wybuchu zarazy udzielą chorym mieszkańcom pomocy, korzystając ze swojej wiedzy medycznej, zyskają prestiż. Jednak zanim sięgną po chwałę i honor muszą zaspokoić swoje codzienne potrzeby. Zdobycie jedzenia i pomnożenie zysków jest trudne w tych ciężkich czasach. Poza pieniędzmi, które można zarobić na jarmarku wełny, zostaje niewiele okazji na zarobek. Właśnie dlatego czasami pomocne może okazać się wsparcie ważnych osobistości, dzięki któremu graczom może udać się osiągnąć sukces.

Gra składa się z mnóstwa elementów więc ich rozłożenie to przynajmniej 10-15 minut. Warto jednak poświęcić ten czas, bo potem pozostaje wiele przyjemności z grania. Najlepiej gra się w trzy lub cztery osoby, co nie oznacza fatalnej rozgrywki w dwie.

Rozgrywka trwa cztery rundy, a w każdej z niech jest 6 tur. Na początku każdej tury losowane jest wydarzenie, które wpływa na wszystkich graczy – może być pozytywne, może być negatywne. Z kartami wydarzeń powiązany jest interesujący mechanizm przydziału zasobów – z każdej karty poza wydarzeniem wszyscy gracze otrzymują pewien profit – każdy z graczy inny – w zależności od tego jak karta zostanie położona na stole (decyduje o tym gracz rozpoczynający daną turę). Dodatkowo w każdej turze gracz wykonuje 1 z 12 możliwych akcji. Każdy z graczy ma talię 12 kart akcji – na początku każdej tury wybiera dwie z nich – jedną, którą chce wykonać i drugą, którą odrzuci. Po wyczerpaniu wszystkich kart akcji kończy się dana runda. Na końcu każdej rundy trzeba zapłacić podatki, wyżywić się oraz oddać żetony pobożności. Kary za niewywiązanie się z tego są dotkliwe dlatego należy pilnować by zawsze mieć wszystkie wymagane elementy.
Pomimo, że możliwości jest wiele a punkty zwycięstwa zdobywa się na wiele różnych sposobów, gra nie jest ciężka i co najważniejsze nie ma przestojów – zazwyczaj rozgrywka przebiega sprawnie, nie czeka się długo na swoją kolejkę.

Zawartość pudełka

  • plansza
  • 44 karty wydarzeń
  • 4 karty pomocy
  • 4 karty rozdziałów
  • 48 kart akcji
  • 7 projektów budowlanych
  • 4 zasłonki
  • 99 drewnianych elementów
  • 102 żetony
  • kość podatków
  • herb pierwszego gracza
  • instrukcja

 

Print Friendly