Gra #18 – Zakazana wyspa

Moją uwagę przyciągneła niedawno gra wydana w ładnym metalowym pudełku. Sporo dobrych recenzji o Zakazanej wyspie i faktycznie dobre wykonanie wpłynęło na jej zakup.

Gra faktycznie dobrze wykonana, z jednym wyjątkiem – dwie karty postaci miały z jednej strony nadruk po czesku. Rebel to już naprawił i lada dzień powinni dosłać mi poprawne karty.

…o samej grze…

Zakazana Wyspa była niegdyś odludnym azylem tajemnego, starożytnego imperium Archean. Według legend Archeanie posiadali moc kontroli żywiołów naszej  planety: ognia, wiatru, wody i ziemi. Używali do tego czterech świętych  przedmiotów: Kryształu Ognia, Posążka Wiatru, Kielicha Oceanu oraz  Kamienia Ziemi. Gdyby skarby te wpadły w niepowołane ręce, mogłoby to spowodować  katastrofalne konsekwencje, dlatego też Archeanie ukryli je na Zakazanej  Wyspie. Wyspa miała zatonąć gdyby trafił na nią ktokolwiem z zamiarem  wykradzenia skarbów. Minęły setki lat od tajemniczego upadku imperium, a  Zakazana Wyspa pozostała nieodkryta… aż do dziś. Czy wasz zespół  śmiałków zdoła przekroczyć granice Wyspy, zdobyć ukryte skarby  i uciec z  niej z życiem?

Zakazana Wyspa to kooperacyjna gra przygodowa dla 2 do 4 osób. Gracze wcielają się w zespół śmiałków poszukujących czterech  zaginionych skarbów na tytułowej wyspie. Tylko dobrze zorganizowana  współpraca uczestników rozgrywki może powtrzymać Wyspę przed  zatonięciem. Po tym, jak drużyna zdoła zdobyć skarby, musi dostać się do Przystani  Głupców i stamtąd ewakuować się helikopterem, nim Wyspa pogrąży się w  morskich odmętach. Jeśli wyspa zatonie nim zdążycie wykonać zadanie,  wasza misja zakończy się porażką!

Zakazana Wyspa to niezwykła, fascynująca gra, świetnie zilustrowana, pełna innowacyjnych zasad i odmienna w każdej  rozgrywce. To jedna z tych gier, które natychmiast wytwarzają  elektryzującą atmosferę, napięcie i niesłabnące emocje!

Zawartość pudełka:

  • 28 Kart Skarbów
  • 24 Karty Zalania
  • 6 Kart Śmiałków
  • 24 dwustronne pola Wyspy
  • 6 pionków
  • 4 figurki skarbów (Kamień Ziemi, Posążek Wiatru, Kryształ Ognia, Kielich Oceanu)
  • 1 Wodomierz
  • 1 znacznik Poziomu Wody

…tyle z oficjalnego opisu.

Gra jest faktycznie przyjemna, jednak według mnie – brakuje jej „czegoś”. Na razie grałem parę razy z Natalką. Daje radę, bo gra ma banalne zasady, a wspólne granie przeciwko wyspie ułatwia nam rozgrywkę. Zastanawiam się nad grą czteroosobową – i mam wrażenie, że wyspa jest ciut za mała, a przez to prosta do opanowania.

Generalnie gra miła dla oka, z prostymi zasadami, i jako łatwa gra kooperacyjna – umożliwia granie z 7-latkiem. Dla tych, którzy grali w bardziej zaawansowane gry może okazać się nienajlepszym wyborem. Gra nadaje się do rodzinnego zagrania z dziećmi. A jeśli powstaną dodatki rozbudowujące planszę i wprowadzające elementy większej interakcji to powinno być już dobrze. Ładne pudełko i dobre wykonanie nie jest warte tych pieniędzy. Niestety.

Ale to może coś z moim odborem gry jest nie tak bo gra otrzymała następujące wyróżnienia:

  • Zwycięzca Mensa Select 2010
  • Najlepsza gra dla dzieci wg BoardGameGeek Golden Geek 2010
  • Nominacja do Spiel des Jahres 2011

Tak czy siak – da się pograć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

*

code

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.