W tej imprezowej karciance gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry lub w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom.

Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie, kiedy już odkryją, kto jest po ich stronie. Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści. Wygrywa gracz, który po zakończeniu trzeciej rundy posiada najwięcej bryłek złota.

Losując postaci na początku gry, żaden z graczy nie może być pewny kto jest kopaczem, a kto sabotażystą. Czas gry wydłuża się wraz z liczbą graczy – a tych może być od 3 do 10. Jednak najciekawiej zaczyna się robić przy conajmniej pięciu graczach.

Gra posiada proste zasady, któe spokojnie można wytłumaczyć nawet 7-latkowi.

W rozszerzeniu, na graczy czekają 3 nowe role krasnoludów: szef,  spekulant oraz geolog, nowe karty akcji i nowe karty tuneli. W grze  nadal występują normalni kopacze, jednak są oni teraz podzieleni na dwie  rywalizujące drużyny: zieloną oraz niebieską.

Szczerze – gramy bez dodatku, i jest nam dobrze 🙂

Print Friendly, PDF & Email