Innowacyjna gra w Innowacje. W łikend (ang: weekend) rozegraliśmy kilka partii nowootrzymanej gry właśnie o nazwie Innowacje. Przedarcie się przez instrukcję obsługi zajęło około 30 minut. Chwila wstępnej gry trochę po omacku … i już było wiadomo, że gra jest REWELACYJNA.


Innowacje to karciana gra taktyczna, w której stajemy się przywódcą cywilizacji. Naszym zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii. Dodatkowo karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada się na zwiększenie i tak ogromnej liczby opcji w grze oraz na możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę naszego ataku i obrony.

Podczas gry zbieramy karty innowacji w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie będzie ich więc pięć. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.

Wybierając najbardziej efektywne dogmaty na posiadanych (zagranych) kartach w naszej strefie, staramy rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możemy mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, korzystamy także z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby (rozrysowane wokół kart) zwiększają potęgę naszej cywilizacji. Dzięki nim możemy korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.

Na kartach występują dwa typy dogmatów: przymusu i współpracy. Aktywowane dotyczyć będą tych graczy, którzy produkują mniej zasobów niż aktywujący gracz (dogmat przymusu) lub co najmniej tyle zasobów co aktywujący gracz (dogmat współpracy).

Gra jest wyjątkowo prosta, choć początki i skumanie mechanizmu nie wydają się zachęcające. Po rozegraniu jednej gry, nie mogliśmy na tym poprzestać. Innowacje są bardzo wciągające. Czemu? Wydaje mi się, że dzięki swojej nieprzewidywalności i dużej interakcji między graczami.

Planując swoje działania nawet o krok w przód, nie możemy być pewni czy uda się je nam zrealizować. Gra jest tak bardzo zmienna i nieprzewidywalna, że zwycięzcą może zostać każdy.

Zawartość pudełka:

  • 4 plansze gracza / skrót zasad.
  • 105 kart innowacji (21 w każdym kolorze).
  • 5 kart dziedzin.
  • 1 instrukcja.

Czas gry: 30 – 90 minut

Print Friendly, PDF & Email