Oto kolejna przyniesiona przez Mikołaja planszówka. Poprzednią (Loch Ness) rozkminiliśmy szybko więc przyszedł czas na kolejną. Równie pięknie i solidnie wydana. Równie proste zasady i dość szybka rozgrywka przyciągają do planszy nie tylko dzieciaki.
Każdy z graczy wystawia przed sobą parawanik i losuje z woreczka sześć płytek krabów. Potem kolejno gracze „wsuwają” na planszę wybraną płytkę z krabem. Należy je tak wsuwać aby zatrzymały się bądź na wyspie, bądź na którejś z umieszczonych już płytek. W ten sposób tworzą się kolorowe grupy krabów, które na koniec gry przynoszą danemu kolorowi odpowiednią liczbe punktów. Pojedyńczy krab przyniesie „-1” punkt. Przynajmniej pięć krabów w grupie przyniesie „5” punktów. Po dołożeniu kraba na planszy należy uzupełnić swoje płytki znów do sześciu. Podczas swojej tury możemy zdecydować, które kraby chcemy łowić. Należy umieścić figurkę kraba na jednym z trzech pól w swojej ładowni. Przyniesie to nam dodatkowe punkty, bo każda z ładowni zwiększa ich liczbę o x1, x2, x3. Tylko uwaga: jeśli ja położę niebieskiego kraba w ładowni „x3”, pozostali gracze, dla tego koloru, będą mogli wybrać tylko ładownie „x2” i „x1”. Gra kończy się w momencie zapełnienia planszy płytkami z krabami.
Potem zliczamy punky poszczególnych kolorów krabów i przeliczamy punkty graczy zgodnie z ich wyborem.
Gra świetna, lekka, prosta, kolorowa. Zachęca do grania. Nasze dziewczyny chętnie siadały do niej siadały; mimo, że to gra logiczno-matematyczna. Niestety, jak na razie, wszelkie obliczenia matematyczne pozostały na mojej głowie.
Zawartość opakowania:
- plansza
- 120 żetonów krabów (24 sztuki w pięciu kolorach)
- 4 statki-parawany
- 15 figurek krabów (po 3 w 5 kolorach)
- woreczek na żetony
- 4 znaczniki punktacji poławiaczy
- 5 znaczników punktacji krabów (w kolorach krabów)
- instrukcja
- liczba graczy: 2-5
- czas gry: 30 minut
- wiek graczy: 7+
Wydawca: Granna